Portugal 2 del 13

Onsdag
 
Semesterhjärnan slagit in.. Vill sova, vill slappa på soffan med Nina, vill stirra i boken, lapa aaaaall sol jag kan få på min bleka skånekropp. Solskyddsfaktor 50 gör ingen brun kan jag tala om o brun är inte viktigt för mig, bara värmen..
 
Efter frukost drog vi till S Rafael, nära Albufeira. En vacker strand med kärleksfull sand.. Ja, sanden blev pladask förälskad i min solkräm o tvärvägrade lämna mina ben. Eftersom vi trots allt ändå är grymt tråkiga o hysteriskt dåliga på att sitta still mer än när vi äter, blev det fotpeeling i sanden, dock i maka takt o mkt filosoferande, ovanligt för paret Persson.
 
"Hemma" igen lånade jag Mariannes mixer o gjorde rawfoodfärs. Inte lika god som hemma men funkar. Stefan åkte o jagade kakao i Messines så jag kunde göra rawfood bollar. 
 
Det här med att handla alltså. Det är ett hatobjekt i vardagen, men på semester kan vi tillbringa otroligt mkt tid på att handla, jämföra butiker eller bara gå o titta osv.. Tror vi har nån butikfetisch (kan inte stava till det ens) eller nått...
 
Sola vid poolen med en bok men badet uteblev faktiskt. 20.5 grad gick inte att bada i sa min skånekropp.
 
Till Renee!!! Tjohoo! Marianne, Göran o Liz var oxå med. En trevlig kväll med grillning, hundar i mängd o goa skratt! Tack än en gång, så kul att ses igen🌟
 
Mumsår är otrevligt. Emergencysprayen är grymt bra, stoppade det direkt. Vad skulle man göra utan denna fantastiska spray?
 
I morgon börjar vi packa ihop. Ångest de lux. Ikväll var det +20 grader o jag fryser, hur ska jag klara en vinter i Sverige i år? Fasen, det kryper i hela mig bara tanken... En dag kvar, den lär tillbringas i solen vid poolen.
 
 
 
 
 
 
 
Anna Solsickan! Räcker denna sten till dig?😂
 
 
 
 
 
 
 
Ps: Mamma häst o Bella-Nina är borta från gården (Portalegre). Ingen vet var dom är eller vem som hämtat dom. Knyter sig i hjärtat, var det tvunget att flytta en sån liten.. Vi får hålla tummarna att allt gått bra, att dom lever.. En dag kanske vi får veta mer. Vi visste att när vi lämnar gården kommer banden knytas av. Det har o är det tyngsta för mig o troligen Stefan med. Han var med o räddade livet på Bella-Nina så det blir ju lite speciellt för honom med.. Håll tummarna att dom båda mår väl..