Regn is blåste med ett leende

Vädret..😒.. Say no more.. Palla ..
 
Sånna här dagar är man glad man har stallhjälp. 
Vädret gör min sjukdomsbild överlycklig, den får börja blomma fritt i kylan, jag däremot.. Mindre glad.. (Jag är jag, sjukdomsbild är bara en sjukdomsbild och är inte jag)
 
Hästarna stått inne inatt. Var osäker på hur halt det skulle bli på natten då det ligger blankis i hagarna, fullständig blankis. Har broddat på, men nä.. Tog det säkra.
 
Nått noggrant borst och puts, nähenä inte vintertid no way asså.
 
Tackar min herre Stefan för att vi valde lägga ridbanan högt och ovan mark, fullt brukbar utan stora vattenpussar..
Så började dubbellongera Exito. Mycket märkligt tyckte han och jag är inte riktigt bekväm i sysslan men vi fick nog till det ok iaf. Några tvärkast testade han men si! Idag vart de då tvärstopp för första gången HA!! Vi får väl se om den aktiviteten avtar efter dagens arbete.
 
Regnade lätt men det är bara att låtsas som solen skiner...
 
Mia var superduktig med Tyr. Travade på ridbanan, såg mkt bra ut!!
 
Uffe... Lille Tuff-tuff😂.. har faktiskt pratat med uppfödaren nu och fått beskrivet hans personlighet. tacksam att få bekräftat, han är ingen slagen eller misskött häst (vilket jag ifrågasatt med tanke på hans otroliga vänlighet) utan 4 år som vildhäst i Camargue har gjort hans personlighet vild. De var 4 halvsyskon som hämtades hem till Sverige samtidigt. Två var hästar som sparkades nått fruktansvärt och Uffe med en halvbror var extrem skygga/vilda i sitt sätt varpå Uffe behöll den personligheten. Vissafunkar att hantera sånna hästar, andra inte..
 
Har börjat att ta grimma på i hagen nu, men du kan ju tänka dig, med vildnerver, grimma, o no😂.. Men går bättre och bättre. Med spring i benen var det ju inte mkt bättre 😂 border collie Uffe var framme... Men på kom grimman i som vanligt hans och mitt lugn, i vår överenskommelse.. 
 
Ja, va säger man, han är bara så go att rida. Snällare häst med krut i får man leta efter. Det är så mkt motor som fullständigt är kontrollerbar och alldeles för snäll..
 
Har gått ca 14 v på Lindahs bakbens kurs. Jag har inte fattat hur han vill göra fattningarna till galopp. Där vi köpte honom var så jag är lärd, på ytterhjälp, hemma sas det att man rider för innerhjälp och jag har verkligen inte fått till det, det har inte gått hop för min hjärna.  Men då valde jag att gå kurs, tack för det! För idag... Waow.. Galoppfattningarna satt som en smäck! När han förstod att jag förstod vad jag skulle göra, bjöd han på direkt det small till och där kom den mest behagliga runda gung galopp som bara en gosse med PRE blod kan få till. Vi cirkla runt Mia och Tyr på liten volt och smidig som en katt gled han ut igen.. Nu ska jag bara lära mig nedtagningar med..
 
Mia:- Jaha så var det där leende där igen ja😆!
 
Uffe ger mig alltid ett brett leende, han är så nöjd att jag är nöjd💖.. Detta är en gentleman trots sina ticks. Vi jobbar på att låta vildnerverna bli mer kontrollerbara, det kommer gå, jag är envis nog att lyckas!
 
Mocka hagar, boxar, blanda hö, sopa, torka täcke, städa utrustning (fullt med grus blä) ..pust.. Så på det igen.. Lunchfodring.. Allt i regn moln regn än mer regn blött tungt..sa jag regn?
 
Men vad gjorde det, jag log.. 
 
Tyngd av blöta termokläder, mössan på sniskan och snor på handen masa jag mig förbi pannrummet, vidare att ta hand om en konsigt yr dotter. Sjukan i morgon med henne...
 
Den här bilden lägger jag upp som motivationsbild!
Styrka, kämpa, öva, gör igen, våga mer, testa.. Och så är det en sommarbild som morot när hoppet sviktar lite om värme... Värme.. Värme.. ☀️