Sinnesro...

En dag som så många andra.. Inte återhämtad sen stallstädningen men varför bry sig? 
 
Vill man så vill man..
 
Lasttränade Exito på morgonen och så duktig han börjar bli. Från att för några månader sen dansa runt en timme utanför släpen, skakade som ett asplöv inne i släpen, till att stå helt obehindrat utan att stänga bakom, äta lugnt sitt hö och andra hästar passerar bakom, tom longeras.. Transporten skaaaaa vara en trygg plats, det är ingen plats man kastar in en häst och pang igen med luckan. Jag vet hans akilleshäl är just när vi kommer till att stänga, så det kommer bli lite jobb men första basen är lagd.
 
Uffe har inga problem vare sig med att stå, stänga eller åka, hans "lilla" problem är att lita på dig och att gå i utan att man är tre pers för att han ska gå in. Men, denna häst har en grunduppfostran som är helt otrolig, igår var han före mig upp på rampen vilket jag inte var beredd på så blev liten missfrån mig, så jag tror han är van att lastas och gå in själv utan problem. Det har nog bara kommit vilsna fd ägare i mellan. 
 
Uffe är en liten drömhäst❤️ 
 
Somnade några minuter raklång på storarumsgolvet fullt ute-kläders-påklädd
 
Sen kom lillebror och skodde på Exitos bortsprugna framdojja och rättade till den vinga bakdojjan, så blir det när man leker och har kul med farbror Boris.
 
(Stefan och Exito har verkligen funnit varandra nu)
 
Uffe gjordes klar till träning för Heidi. Skrittövning med att korta steget och tagen bakdel. Trodde min rumpa dog en smula. Fast räddades av Heidis fantastiska sadel, PDS (Carl Hester förespråkar), säger bara en sån ska jag ha! Väldigt lik min Black Country i sätet, bred bak, mjuk och smalare fram (Till salu passar raka ryggar)
 
 
Stefan lagade pannkakor ala Janet med blåbär/hallon sylt hemmagjord på rawfoodvis. 
Energin av kärleken i pannkakorna gjorde susen.
 
Nä! Inte varit i skogen på ett par dagar. Jag är i själen ingen skogsmulleridare men älskar att träna i skogen. Upptäckt diverse dilemma i vår skog som med dessa hästar vi har nu gör det lite svårare att träna där så blir ridbana och gräsbana för närvarande oftare än ute, fast vi rider nog mer i skog än många andra 1-4 ggr/v istället för 4-7 ggr/v... Och min själ dör en smula. Insett jag behöver skogen för sinnesron, för lugnet och för leendet. Hästarna älskar att få träna där, friheten är väl mer påtaglig Även för dom.
Men hjärnan var död på mig så vi tog Exito och Tyr för en skrittrunda i kvällssolen upp på åsen. Underlaget är skit för Exito men vi tog det lugnt, en islänning hade bara knatar på dom bryr sig inte om underlag.
 
5 rävvalpar fick vi se! Sååå söta.. Och utsikten som väntar en där uppe kan inte fås med på kort, den är såå mycket vackrare i verkligheten
 
 
Man ser ner i dalen, rössjöns östra del skymtas och hade det inte varit för träden hade vi sett hem. 
 
 
Tyr hatar nerförsbacke så har han burit dig upp får du bannemej gå ner själv.... 
 
Ikväll torsdag är det löshoppning på schemat!
välkomna alla som vill titta på.