Julafton igen!

Varje dag tänker jag att jag nog borde sluta rida. Jag vet, helt sjukt, varför tänker jag så? Jag menar, nu börjar det ju hända saker...
 
Onsdagar tränar jag för min kära kusin Heidi. Jag mår såå väl i själ och kropp efter.
 
Torsdagar har vi Skutteriet med löshoppning eller uppsutten träning. Stalltjejerna är med, alla hästarna är med inkl folk som kommer hit med sina hästar, sååå roligt. känner mig stark och glad!
 
Och lyssna på den här då! Det här är ju så man kryper ur skinnet, ögonen tindrar och man skriker jabbadabadooo!
Lindah.se kommer till Ljungagård för träning under midsommarhelgen! Tjabbatjenahallååå vilken lycka! Jag menar asså kom igen, adrenalinpåslag delux!! Kommer jag ens kunna sova fram tills dess?! Rena julafton...
 
Lindah var här i två somrar för träning. Det var tufft men extremt lärorikt. Eftersom vi lagt ner själva Team Ljungagård och sommarplanering med kursverksamhet, glädjer det mig att det trots allt öppnades en dörr som gjorde det möjligt för mig att träna just nu. Ingen av hästarna är redo att åka bort för träning, vilken möjlighet som kom! 
 
För att klara träna både sig själv och häst, krävs såklart bra näringsrik mat. Något vi hästfolk är sketdåliga på så är det att äta rätt och fler mål än ett om dagen tack!! Nu har jag i över 25 år vetat om matens betydelse men ser mina häst-vänner och fd stall-arbetskamrater som slarvar. Lyssna på tant Janet nu vänner😂
 
Så mkt oliver, avokado, selleri, bladgrönt, linser, hirs, fisk eller fågel, smoothies på bär och frukt, nötter,  raw-energibars tipsar jag om. Rawfood är praktiskt för dig som är iväg på träning/tävling. Kylskåp behövs sällan och du får i dig mer näring på mindre mat. Passar utmärkt då man inte kan rida med proppmätt mage och inte tid att sitta ner för att äta. Tipsar om rawfoodfärs som finns under kategori Bra med mat.
 
Idag var Mia, Tyr, Uffe och jag hos Charlottenlind för vibrationsträning för killarna och för Uffe även Kraniosakralterapi. Mia och jag har torrövat lastning. Så jäkla braaaa det gick! Stolta är vi! 
 
 
 
Hej brudarna! Här e bra vibrationer! Skrek Uffe till stona😂
 
Det rasar in intresseanmälningar på Gillian Higgins clinic till våren, är du oxå sugen men missat anmäla ditt intresse så gör det fort [email protected]
 
Nä, sluta rida får vänta...