Its all about the basics

Jag är ingen dressyr ryttare eller hoppryttare i grunden. Vad är jag? Tja, vet inte.. just nu en sökare efter utmaningar och testa det jag inte testat förr. Förr, var jag en Islandshästryttare som arbetat i stall med "vanliga" hästar och ovanliga med för den delen och såklart, arbetade en hel del med Islandshästar genom de 24 åren jag höll på...
 
Men några idoler har man ju följt genom åren från olika grenar.. något med deras horsemanship och personlighet har gjort att det etsat sig fast på näthinnan..Dressyrryttare Ulla Håkansson är ett namn. en annan är just den här: Jens Fredricson
 
Moderniteter som bloggar är idag en bra informationskälla faktiskt.. Information om att allt inte är så jävla glamoröst som vi vill tro och som fasaden antyder. NÄ! bakom framgång står många många många misstag... misstag är fel ord för den delen. Ett misstag är bara en omväg för att söka sig till den rätta vägen igen. Jens är en av de som verkligen kan beskriva det så bra. Man behöver inte skämmas när man läser detta, även Jens har haft ont i magen när han skulle träna, även Jens har fått sig både en och tvåhundrasjuttiofem utskällningar, även Jens har gått ut med tårar i ögonen, från en träning. Det Jens aldrig gjort är att GE UPP! Att låta hjulet stanna för motgångar har aldrig varit ett alternativ. Jag kan garantera att Jens inte kände så då, men idag är han nog otroligt stolt över att han faktiskt fortsatte. Det speglar en som enskild person i att klara av uppgifter men även hur man agerar i grupp. 
 
Det som verkar så jäkla svårt behöver inte va så svårt, gå tillbaka till grunden. Det som ser så jäkla glammigt ut, finns även där en grund och basics, låt dig inte luras.
 
Ryttareliten var ett TVprogram som intresserade mig och för den delen hela familjen. Jag hoppas fler program kommer om mer ridning men även om andra grenar, hur mycket man faktiskt jobbar/offrar/sliter/brinner för/engagerar sig för något.
Idag är folk mer handlingsförlamade och förväntar sig bli servade på ett sätt som är helt orimligt. Folk idag vill inte slita, vill inte arbeta för, vill inte att det ska "göra ont". Ursäkternas tid helt enkelt...
 
Oavsett vad just DU håller på med i arbetsväg, fritidsaktivitet, har för familjeliv, sjukdomar....vad gör DU för att få hjulet att fortsätta rulla? vad tar du för ansvar? vad investerar du i dig själv eller i en relation? för allt börjar med en själv.
 
En länk till Jens blogg på Hippson, en som fastnade rätt in i hjärtat på mig. Tolka den utifrån var du själv står idag, hästmänniska eller ej, den går att översätta till precis det du vill- Its all abolut the basics