Stödben och krycka

 
 
 
Josåatteeehhh..
Så var man deckad sen en vecka tillbaka i vinterns influensa. 
Medans jag försöker hosta och snyta hysteriskt mellan nysningarna, har jag världens bästa hjälp till hästarna.
 
På kvällarna hjälper Emma och stefan till att serva dom med allt från mat till gympa på skrittband.
På dagarna har jag de bästa tjejerna Git och Mia här för att se över servicen igen. 
Jag är så tacksam att verkligen ha så bra hjälp. Git har arbetat i stall under många många år som ung/yngre..ok typ bara för ett tag sen..vysselvyssel 😇...
Mia är snabblärd, noggrann och har stor kunskap i mycket som också gör arbetet så enkelt för oss andra. Det blir så komplett. Alla som har eget stall vet vad jag menar, det är guld värt att ha de bästa folket med sina hästar.
 
Till helgen kommer Emma och Victor med Git ta hand om servicen. Imponerad av mina kära tonåringar som inte är hästiga alls, att göra detta arbete för det är både skitigt och slitigt men dom sliter, jag bara älskar dom gör det.
 
Hästarna verkar va fullt medvetna om att det blivit lillsemester med lätt motion och är supernöjda med att göra busrace i dyngan😂...nja mina hästar är faktiskt lyckligt lottade, stora partier är lerfria (lätt lutning på hagar). Dom har stora ytor att röra sig på och där det varit förr om året lite sankt i marken har vi fyllt upp med massor. Jag gissar vi lagt ut runt 400+ ton massor under 6 års tid, allt för deras bästa!
 
Försökte lägga in filmen här men det gick inte, skyller på förkylningen helt enkelt..
 
Nikki busar 
https://m.youtube.com/watch?v=r3vA5SGB52o
 
Att va förkyld är dööötrist, kroppen är som en uttjänt lase men inget ont som inte har nått gott med sig i kappsäcken! När detta är över, är det spikrak väg uppåt!!!
 
 
 
Så host på er alla, nu dags för vila igen!