Motivation

Är det någon som sett mattes motivation, undrar Uffe?! Så lämna genast tillbaka den😂
 
Detta underbara väder, som Mia säger vilket jag svarar- De kan du få tycka själv😂.. Fast glad är jag ändå att det inte är kallare, för smärtan är minimal. Dock är motivationen någon helt annanstans.
 
Men det är väl så här på vintern. Energinivåer går ner. Vi måste landa, reflektera, ladda om och följa nya planer inför kommande året.
 
Spås dock sol kommande vecka, nästan så man skulle ta en trisslott, fniss...
 
Planerna för 2016 i hästeriet är i full gång. Att planera funkar sålänge man använder det som en riktning i kompassen. Avviker vägen får man utvärdera av vilken anledning. Kanske kom man på en bätte plan? Blev någon sjuk? Foderstat som inte är korrekt till tänkt träning? Osv..Man ska inte va rädd för att ändra vägen så länge ändringen fortfarande har sikte på målet.
 
Stefan och jag pratade i morse om hästeriet. 
Efter vi samtalat kände jag så stark.. Att leva i och med häst är något man väljer. Lite som att välja att bli troende och val av församling. Man gör det i med och motgång, med tårar och skratt. Man gör det ända från själen för man tror. Kanske gör det en till en bättre människa, kanske håller det en till verkligheten, kanske finner man ett inre lugn. Man förväntar sig ingen utdelning och man är tacksam för alla lärdomar.
 
Jag uppskattar människor som brinner för något, som "viger" sina liv, som vill finna något bortom det synbara. Som törstar efter mer kunskap, som nyfiket gång på gång finner nya vägar trots punka, sönderslitna kläder, blodspill och svordomar, reser sig upp och går. Oavsett vad det är, gör det mig nyfiken.. 
 
Jag har lovat mig själv att försöka tillbringa mer tid med likasinnade.. 
Jag har lovat mig själv att känns något som ett hinder ska jag leka Kjell Enhager och ställa mig frågan:- men OM det inte var ett hinder, hur skulle jag gjort då? Och använda mig av hans högljudda YES med vinnararmen och underlivsknycken helst varje vecka...
 
Vad kommer du att göra för mer motivation, för att vara mer dig själv för din egen skull? Om du inte vet, vad skulle det vara OM du visste?