Förberedelser..

Jag har på senaste tiden skrivit flera blogginlägg.. som raderats när dom ska gå genom systemet!! GAH!! så jag blev lite trött på det ett tag.. men nu kör vi igen..
 
Det är förberedelsernas tid på Ljungagård. I helgen ska jag och Tyr på en fruktansvärt rolig kurs. Vi har väntat i 2 år och nu ska vi äntligen dit! 
 
Vi ska till Ringhults Islandshästar och träna Beridet Bågskytte!!! oooooboooj vad jag längtar... Tyr hade nog helst stannat hemma och ätit gräs :)
 
Exito är för ung och inte så stark än, men till nästa år hoppas jag kunna åka med honom, för han äääälskar bågskyttet. Verkligen en teampartner i den grenen.. hoppas jag iaf. Hans nackdel är ju att han går igång på energier och det med besked. Men men, det får tiden utvisa..
 
  Idag har Nina Lundgren Svenska Hästtandvården varit här för att kolla upp Uffes och Tyrs tänder igen. Uffe har en tandförflyttning bla i underkäken, det fortsatte Nina korrigera. Spänningar i käkmuskler etc verkar vara borta så vi fortsätter med vibban, kraniosakralterapi, rakriktningsträning, skogsridning och vattenträning helt enkelt, det verkade vara en bra melodi för att bli av med dumma spänningar.. Lycka lycka!!
 
 
Tyr har två hål i översta första kindtänderna som vi varje år tittar till. Lite djupare men ok fortfarande. 
 
 
 
Det är så skönt att ha kollat tänderna. Exito kollades förra året och hade mkt bra tänder så när som på avsaknad av "cement" på tuggytan, så jag gjorde av ekonomiska skäl faktiskt valet att prioritera dom två som vi vet behöver hjälp just nu.
 
Exito tror jag kände att han drog högsta vinsten. De andra grabbarna var ju stupfulla där inne! 
Heidis fina Pino K fick också kollat bissingarna, varpå Tyr vaknar upp med en brud i andra båset.. HAALLÅÅÅ!! hahahahh! Det var bannemej den bästa festen han varit på länge sa han!! Pino tyckte bara han var löjlig...
 
 
 
 
 
I morgon blir det vibban för Tyr, för att va väl förberedd för helgens bravader, fredag packas transporten och min mat som ska med. 
 
Jag hittade en sida som stod lite om Beridet Bågskytte och de olika grenarna. Ni finner mig liggandes i soffan och studerandes dessa videor så jag är lite förberedd.. undrar om jag ska visa dom för Tyr så han kanske är förberedd? Eller nä, nog bäst att han inte vet vad som väntar..